Hej och välkomna

Jaha då ska jag efter vissa påtryckningar börja skriva en blogg om mitt arbete som lärare... Ska bli roligt men också lite skrämmande. Har jag något att skriva om? Vill andra läsa det? Mest gör jag nog det här för att få struktur på mina tankar och få input från andra pedagoger, genom utbyte utvecklas man!

Vem är jag då? En gift tjej med tre barn som 13, 8 och 6 år gamla. Två av barnen är adopterade och ett barn har specifika skriv och stavningssvårigheter, ett annat har fått diagnosen ADHD. Alla barnen har olika matallergier. Så jag har fullt upp i min vardag! Jag älskar att spendera tid med min familj, fotografera, skriva och mycket av min kreativitet får utlopp i min scrappbooking. Här kan ni se mer av det: http://rundby.blogg.se Barnens fritidsaktiviteter tar mycket tid och det är så kul att se dem bli så inspirerade av sina tränare!

Jag arbetar snart deltid efter två år i den härliga och berömda väggen. Under mina elva år som lärare har jag mestadels arbetat med barn som har olika typer av svårigheter, alltifrån skoltrötthet till bokstavsdiagnoser. Mitt första år som lärare arbetade jag med en liten grupp på en skola på Gotland. Roligt och mycket intensivt! Nu arbetar jag på en skola i Helsingborg med en härlig mix av barn från världens alla hörn! I min lilla undervisningsgrupp arbetar jag med tre elever som har varit i Sverige under kort tid och behöver mycket stöd i sitt språk.

Jag brinner för de här barnen som behöver ett extra stöd för att kunna utvecklas vidare.


Kommentarer
Postat av: Annika Ahlfors

Hej Caroline! Jag kommer genast att lägga till din blogg bland mina favoriter! Ska bli kul att följa ditt arbete på Slottet. Jag jobbar också med nyanlända elever men mina är lite äldre (16-19 år). Vi kan säkert ge varandra inspiration! Hälsa alla gamla kollegor :-)

2011-10-06 @ 19:22:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0